Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Η πλειονότητα των καταναλωτών προτιμά "πραγματικές γυναίκες"

Τα λεπτά μοντέλα δεν "πουλάνε" πια - Η πλειονότητα των καταναλωτών προτιμά "πραγματικές γυναίκες", σύμφωνα με νέα έρευνα. Ένας από τους χρυσούς κανόνες της διαφήμισης από τότε που εμφανίσθηκε, είναι ότι τα λεπτά μοντέλα στις τηλεοπτικές και λοιπές διαφημίσεις "πουλάνε" πολλά περισσότερα προϊόντα στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό. Τώρα μια νέα επιστημονική έρευνα έρχεται να υποστηρίξει ότι αυτό δεν συμβαίνει, αλλά αντίθετα τα λιπόσαρκα μοντέλα στην πραγματικότητα αποθαρρύνουν τις πωλήσεις, ειδικά μεταξύ των πιο μεγάλης ηλικίας γυναικών.

Η έρευνα της ψυχολόγου, Φιλίπα Ντίτριχς, από το αυστραλιανό πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ, δείχνει ότι τα πολύ λεπτά μοντέλα δεν έχουν καμία θετική καταναλωτική επίδραση στις νεαρές καταναλώτριες, ενώ "διώχνουν" την πλειονότητα των μεγαλύτερων γυναικών καταναλωτριών. Αντίθετα, τα πιο "γεμάτα" μοντέλα, με πιο φυσιολογικό πάχος και διαστάσεις, ενθαρρύνουν την υποσυνείδητη ταύτιση των καταναλωτών μαζί τους και τελικά την αγορά των διαφημιζόμενων προϊόντων.

Η Ντίτριχς δήλωσε ότι οι εταιρίες συνήθως χρησιμοποιούν αδύνατα μοντέλα στις καμπάνιες τους, επειδή θεωρούν ότι αυτό "πουλάει", όμως, όπως προέκυψε από την έρευνα, κάλλιστα θα μπορούσαν να αλλάξουν τα πρότυπά τους και να συνεχίσουν να πουλάνε το ίδιο ή και περισσότερο, ενώ την ίδια στιγμή θα κάνουν τους καταναλωτές να νιώθουν καλύτερα για το σώμα τους και τους εαυτούς τους.

Έχουν ήδη υπάρξει πολλές αντιδράσεις διεθνώς για το πρότυπο της υπερβολικά αδύνατης γυναίκας που προωθεί εδώ και χρόνια η διαφημιστική βιομηχανία και οι επικριτές, μεταξύ άλλων, τονίζουν ότι η λιπόσαρκη γυναίκα των διαφημίσεων δεν είναι παρά ένα μοντέλο ανθυγιεινής ζωής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου